Week nummer 3 - Reisverslag uit Salem, Duitsland van Tjarda Sinnige - WaarBenJij.nu Week nummer 3 - Reisverslag uit Salem, Duitsland van Tjarda Sinnige - WaarBenJij.nu

Week nummer 3

Door: Tjarda

Blijf op de hoogte en volg Tjarda

21 Februari 2010 | Duitsland, Salem

Nou wat heb ik dee week allemaal beleeft.. Wel weer een heleboel eigenlijk :p

Afgelopen maandag was er een Flohmarkt, dat is een soort van rommelmarkt zeg maar. Alleen het is ook carnaval, dus iedereen was verkleed en het was 1 gekkenhuis ;) Oude vrouwen met theemutsen op hun hoofd, een dokterskar met allemaalchirurgen die mensen van de straat plukte om te repareren en dan die mensen helemaal vol met ketchup smeerde en met pleisters onderplakte.. super grappig!
Ik was samen met Nicole (vrouw van Mortan), haar moeder en de hoefsmid Felix.
Qua kopen hoef je daar niet te doen want het is allemaal van dat kitcherige (hoe je het ook schrijft ;)) duitse rommel, als je begrijpt wat ik bedoel.. En zo niet?? Dan heb je pech:p

Toen we terug kwamen was het nieuwe meisje er..
Het was heel moeilijk voor mij om ´mijn´ werk (:$) uit handen te geven. Ik had het in 2 weken al zo eigen gemaakt en alles ingedeeld zoals ik het wilde en nu moest ik alles weer delen.. Tja:p
Maar het meisje (Tuija uit Finland) valt een beetje tegen. Als ze rijd (te paard) dan gaat ze bij wijze van 100 km/h en ze ziet geen werk.. Maar genoeg over haar, weet alleen niet of ze lang blijft.

En verders, heb de vrachtwagen en de concours(wedstrijd)kisten helemaal uitgezocht. Wow, zoveel maar alles is duur en goed en dubbel :o echt niet normaal!

Oja en er is een nieuw paard! Een Chartago (vader).. Maar hij is wit zoals ik al gezegd heb en hij is smerig.. Dus elke ochtend als ik zijn stal open doe kan ik wel weer vloeken :p
Maar hij is een beetje nerveus en moet veel leren alleen wel weer een leuk paard denk ik. Gaat helemaal goed komen..
Hij is alleen heel sterk met rijden en hij at niet goed, hij was dun. Dus dacht ik dat hij misschien last van zijn tanden kon hebben.. En ja :D De dierenarts kwam en ik mocht ook voelen, ( net zoals bij Vanessa (dierenarts bij stal Posmus)
Chartago had ook een gebroken kies, net als Quicky dat had ik toen ook gevoeld en nu mocht ik het zelf opzoeken. en hij had onwijs veel haken.

Heb nu ook alle paarden gereden, dus weet ongeveer hoe ze nu allemaal zijn..

Het weer: Sorry Nederland, maar hier is het stralend blauwe lucht. Het is echt lente! De was hangt weer buiten de vogels fluiten de sneeuw smelt.. Het is helder weer dus je kunt prachtig de bergen zien met de sneeuw erop, en het wordt alleen maar warmer.. snachts vriest het nog wel. Van de week was het -13.. maar overdag is het 9 graden...
Heb nu helemaal rode wangen van het weer zeg maar haha!

Volgende week zaterdag (27e) gaan we voor het eerst op wedstrijd. Met de 7 jarige paarden. Schijnt geen groot concours te zijn.. maarja wat is hier niet groot?? Ik zal het zien.

Keje en Jante zijn nu op wintersport dus die zijn hemelsbreed nu best wel dichtbij, eigenlijk wel grappig. Fam. Sinnige op 3 lokaties in 3 verschillende landen.. Komt niet vaak voor:p, althans bij ons!

Nou verder heb ik niet zoveel te melden eigenlijk..

Dus bij deze:
Tot de volgende keer leute!!!

Liefs X

  • 21 Februari 2010 - 18:42

    Monique En Jeroen:

    He Tjar,
    A.s. vrijdag willen we langs komen. Wel vroeg te bed, maar dat moet jij ook lees ik. Jeroen wil zo achterlijk vroeg weer rijden, ben het er nog niet mee eens. Ik heb nl. vakantie! We hebben nog wel even kontakt. Praten we vrijdag verder ALS JE TIJD HEBT!

  • 21 Februari 2010 - 18:48

    Tjarda:

    Ola!!

    Ja dat is goed,, alleen ik moet zaterdagochtend wel vroeg weg :p
    En kunnen jullie de laptop dan mee nemen??
    Jullie mogen hier slapen.. Of jullie willen een hotel?? maar er is hier een heel mooi appartementje vrij..
    Ik sms jullie wel even mijn duitse nummer dan kunnen jullie daar op bellen ;)

    XX

  • 22 Februari 2010 - 07:32

    San:

    Waar blijven de foto's Tjar? Dan kunnen wij ook meegenieten van het mooie weer bij jou... xx San

  • 22 Februari 2010 - 13:13

    Angret:

    Hoi Tjarda, Ik heb jou een mail gestuurd vanuit Vietnam, wij zijn daar met z'n tweeen aan het rondtrekken. Ik zal dat blijven doen maar wil je even reageren of je deze hebt ontvangen en anders kun je aan Theo vragen of hij deze doorstuurd.
    xx Angret

  • 23 Februari 2010 - 21:35

    Céline:

    Ha Tjar!

    Sounds fun zo'n Flohmarkt ;)Jammer dat 't nieuwe meisje een beetje tegenvalt, weet je inmiddels al hoelang ze blijft haha? Gelukkig is het bij jou wel lekker weer, hier regent 't als een malle. Succes met je wedstrijd! Ben benieuwd, schrijf je snel weer?

    Liefs!

  • 03 Maart 2010 - 10:35

    Jante:

    Jaloers Jaloers, ik wil nu echt met pasen langskomen. nog een maandje en dan kan ik mijn zus weer een knuffel geven. Maar zoals ik het zo hoor heb je echt een prachtige tijd daar en ze hebben heel veel aan je zo te horen,
    veel kusjes van jante

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Salem

Tjarda

Actief sinds 26 Jan. 2010
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 20317

Voorgaande reizen:

12 Januari 2014 - 07 Mei 2014

Nieuw Zeeland: reizen & onderzoek

02 Februari 2010 - 29 April 2010

Altijd al willen doen...

Landen bezocht: