Ik ben de winter meeeeeer dan zat!!! - Reisverslag uit Salem, Duitsland van Tjarda Sinnige - WaarBenJij.nu Ik ben de winter meeeeeer dan zat!!! - Reisverslag uit Salem, Duitsland van Tjarda Sinnige - WaarBenJij.nu

Ik ben de winter meeeeeer dan zat!!!

Door: Tjarda

Blijf op de hoogte en volg Tjarda

09 Maart 2010 | Duitsland, Salem

Hallo allemaal,

Een paar weken terug zat ik nog op te scheppen over hoe mooi weer het hier is en hoe lekker warm,, Sorry moet er helemaal van terug komen :( Jullie hebben nu het lekkere weer en hier is het overdag -9! en savonds tot wel -15 graden.:o ben het meer dan zat de winter...
Overal ligt ook weer sneeuw, en dan die ijzige wind,,, snik:p!!

Maargoed, het klaart ergens ooit wel weer op! Dat heeft het to nu toe altijd gedaan..

Hoe gaat het hier??

Nou eigenlijk nog steeds heel goed. Ben vandaag ingeschreven in Duitsland, dus ben hier nu legaal..

Vorige week vrijdag waren Jeroen en Monique (oom en tante) hier langs gekomen. Ze waren richting wintersport vakantie en maakte gezellig bij mij een tussenstop :D Vond het echt onwijs leuk dat ze er waren. Ook wel even weer vertrouwd zeg maar.

Tuija, het finse meisje, is vandaag weggegaan. Dus ben nu weer helemaal alleen, maar dat geef niet. He is goed zo!
Mijn baan heeft nu namelijk een andere wending gekregen. We gaan vanaf afgelopen weekend nu elk weekend op meerdaags concours. Dat houd in dat we 4 tot 7 paarden meenemen in het weekend naar een wedstrijd nationaal of internationaal en dan blijven we daar. De paarden staan daar in boxen en ik slaap in de vrachtwagen.
Afgelopen weekend waren we voor het eerst op meerdaagsconcours.. nou kan zeggen wat een ellende :s
Ben in tijden niet meer zo verkoeld geweest. Alles was versneeuwd onder een pak van 15 cm. Over nat en modder en een heel slecht gebouwd parours (hindernissenroute ;)) dus niet alle paarden konden gereden worden. Was 1 langdradige ellende,, maar erger dan dit kan het niet meer worden schijnt. Mortan was er ook helemaal klaar mee.
De paarden sprongen wel heel goed desondanks.

Oja en ik had nog bezoek gekregen midden in de nacht, haha! 2 jongens kwamen langs.. Zijn we even wat gaan drinken en daarna terug naar de vrachtwagen. Met zn 3n op een 1 persoonsbed slapen :p zeg maar niet aan te raden.. Jeetje wat heb ik gelachen! Maar uiteindelijk om half 5 zijn ze toch maar gegaan, want om 7 uur moesten we weer fris en fruitig (:P) in de stallen zijn!

Verder heb ik denk ik geen nieuws... en anders komt het wel weer over een paar weken ..

Ik heb trouwens een eigen laptop nu ter beschikking, super relaxed. Medemogelijk gemaakt door Jeroen :D Thank you nogmaals ;)

Nou leute, auf wiederhoren

Liefs Tjarda

  • 09 Maart 2010 - 19:39

    Keje:

    Wanneer kom je op MSN!!!!
    Grrrrrrrr (L)

  • 09 Maart 2010 - 19:47

    Lara:

    OUWE PLAYER BEN JE OOK TJAR!(6)
    jaa hier ligt geen sneeuw meer maar is nogsteeds super koud
    het is trouwens uit met daan vertel de verhalen wel even op msn,
    oh me moeder roept dat je de groetjes krijgt!
    ik wacht op je volgende verhaaal
    ciaooooxx(L)(L)

  • 09 Maart 2010 - 19:47

    Sanne:

    Met twee mannen in een 1 persoonsbed..? Ik dacht dat je had beloofd niks te doen wat ik ook niet zo doen........

    Ben wel benieuwd naar de foto's dus uploaden die handel!

    Ik ga duimen voor je dat de lente snel komt en daarna een heerlijke zomer! Ik hoorde van je paps dat zij binnenkort langskomen dus geniet ervan!

    xx je nichtje

  • 09 Maart 2010 - 19:51

    Tjarda Sinnige:

    Waarom nou weer een player joh!!?? haha

    Maar ik ben benieuwd naar je verhaal!
    Liefs

  • 09 Maart 2010 - 21:05

    LOES:

    okee ik ben zo dom, ik dacht al waarom zie ik mijn reacties nooit gelijk :P maar ik heb op al je verhaaltjes gereageert maar geen naam ingevoerd dus dan lukt het niet(A) hihi foutje bedankt:P

    ik heb net hier ook wat geschreven namelijk, ik zei:

    Haha klinkt idd lekker tjar, met 2 jongens in bed:P moeten we daar nou weer van denken, haha heffftuuuugggg!!!!

    XXXXXXXXXX

  • 09 Maart 2010 - 21:06

    LOESSSS:

    En waarom zijn die : P poppetjes niet zoals ze horen :( snik.

    love you honey poneyyyy

  • 09 Maart 2010 - 21:07

    LOESSSSS:

    oehh die :( poppetjes zijn wel weer erg cool! wauwie de pauwie!

  • 09 Maart 2010 - 22:27

    Ellaa:

    Tjarrie!

    dacht, woow, die heeft al weer veel reacties, blijkt de helf van loes te zijn:P haha.
    Maar klinkt goed tjar, naja t weer niet dan:P T is hier nu nl heeeeerlijk weer:D muwahaha!
    Lekkr met de paarden bezig, perfect voor jou lijkt me!
    Maar nu ben k ook wel benieuwd wat voor jongens dat dan waren tjar.. dat zeg je dan weer niet;) haha, maar klinkt goed..

    Veel plezier de komende tijd met al je concoursen! En k hoop dat je de kou n beetje overleeft;)

    liefs el

  • 10 Maart 2010 - 14:59

    Angret En Jan:

    Dan scheelt het maar 49 graden met ons!!

  • 10 Maart 2010 - 18:34

    Oma En Opa:

    van harte gefeliciteert met je vaders verjaardag. ze zijn heerlijk op de wintersport. wij waren bij Koen en Ties vandaag. Marlies moest les geven in Amstelveen. vanavond speelt Huub voor de eerste keer toneel. We zijn benieuwd. Dag dag Tjarda.

  • 14 Maart 2010 - 19:03

    Noor Venekamp :

    hee Tjarda!!

    Bedankt voor je smsje:D
    Ik heb een hele leuke verjaardag gehad.
    En veel cadeautjes gekregen, een hele mooie nieuwe opoe fiets.
    En nog veel meer leuke cadeau's.
    Veel plezier daar nog en de groeten van ons allemaal!

    Noor en de familie Venekamp(L)

  • 15 Maart 2010 - 11:31

    Theo:

    Leuk verslag, met 2 mannen was het ie ieder geval warm! Maar wie van de twee wordt mijn schoonzoon?

    En nu nog de foto's
    groet Daddy

  • 17 Maart 2010 - 09:40

    Céline:

    Hello Henkie!

    Wat een avonturen weer, hier loopt alles op rolletjes, maar ik mis je wel hoor!!! Zet je er binnekort ook foto's op? Ben benieuwd!

    Liefs,
    Shenkie

  • 17 Maart 2010 - 12:36

    J To The Honny:

    ola chicka,, haha zo zal ik je dan ook maar is wat sturen want van al dat bellen wordt mij telefoonrekening ook niet echt beter..
    weetje bij ons is het stralend mooi weer:p heerlijk zonnen...
    verder gaat hier eig alles zijn gangetje. hoe is het nu daar in het kouwe duitsland.
    al veel vriendjes gemaakt. ongetwijfelt want wie wil er nou geen vriendjes met u zijn.
    ik heb je ouders nog niet gesproken, maar wil donderdag ff langs.
    als u dat goed vind natuurlijk. maar snap hun ook wel dat ze met pasen liever met jou alleen willen zijn. in plaats dat ik er bij hang.. zou je wel echt heel graag weer willen zien. we missen je best wel en me nichtjes praten altijd over je:p
    nou meissie ik hoop je snel weer te spreken.

    liefs, jhonny (L)

  • 17 Maart 2010 - 12:38

    Sjonnieponnie:

    ooh kunnen die duitsers een beetje zoenen?? want ik heb dr slechte ervaring mee.
    hihi ouwe smikkelboef

    (L)

  • 05 April 2010 - 13:18

    Tjarda Sinnige:

    Ola Jhonny,,

    Belooft nog steeds te reageren op jou verhaaltje.. Moet ik eerlijk zeggen dat er niet echt een vraag instaat om een op losgeslagen reactie op te geven.:P

    En aangezien je net ongeveer 3 uurtjes weg ben en weer richting Nederland bent zijn wij volgens mij alweer aardig bij gesproken en was het je uiteindelijk toch gelukt om met pasen hier te zijn ;)

    Nou Boef,,,
    Tschus XXX
    Liefs

  • 07 April 2010 - 11:22

    Noor Venekamp :

    hallo tjarda ik heb nu inmidels mijn party gevierd.ook weer leuke kado,s gekregen.wij wensen je veel gelluk in duitsland.veel groeten noor en de famiellie venekamp.

  • 07 April 2010 - 11:22

    Noor Venekamp :

    hallo tjarda ik heb nu inmidels mijn party gevierd.ook weer leuke kado,s gekregen.wij wensen je veel gelluk in duitsland.veel groeten noor en de famiellie venekamp.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Salem

Tjarda

Actief sinds 26 Jan. 2010
Verslag gelezen: 388
Totaal aantal bezoekers 20307

Voorgaande reizen:

12 Januari 2014 - 07 Mei 2014

Nieuw Zeeland: reizen & onderzoek

02 Februari 2010 - 29 April 2010

Altijd al willen doen...

Landen bezocht: