Een jaartje ouder + thuiskomst inzicht!! - Reisverslag uit Salem, Duitsland van Tjarda Sinnige - WaarBenJij.nu Een jaartje ouder + thuiskomst inzicht!! - Reisverslag uit Salem, Duitsland van Tjarda Sinnige - WaarBenJij.nu

Een jaartje ouder + thuiskomst inzicht!!

Door: Tjarda

Blijf op de hoogte en volg Tjarda

18 April 2010 | Duitsland, Salem

Hallo lieve allemaal!!

Jaja, ben nu alweer 19 jaar. Kan je zeggen heb nog nooit zo een eenzame verjaardag gehad.. Het was een dag zoals alle andere dagen naja de paarden waren wel iets blijer want ze kregen wortels en appels ;)

Maar natuurlijk bedankt voor jullie smsjes/mailtje/reactie op deze site !! Waardeer ik echt enorm.

Maargoed, wat ik jullie ook wil aankondigen! Ik kom naar huis, voorgoed :D!
Kan niet wachten, alleen ze willen dat ik een nieuwe groom voor hun vind. Althans wacht tot dat die hier is,, alleen ik wil eigenlijk heel graag weg! Ik wil de paarden niet aan hun lot over laten, maar het enige wat ik nu nog mag doen is ze in de molen zetten, en hooguit 1 rijden en een paard waar niemand mee over weg kan longeren (Jottum!) Terwijl ik er voor 5 reed gemiddeld per dag,, Alle paarden zijn schoon, al het leer is ingevet en geolied, de stallen zijn schoon alles is spinnenweb vrij.. En mn neus is ook al leeg :p Met andere woorden, verveling, eenzame verveling!

En hij ligt boven dagelijks op de bank, nu Formule 1 te kijken!

Ik kom naar huis omdat het hier niet meer veilig is voor mij, Morten dingen eist die voor geen mens mogelijk zijn. Ja als ik mijn dagen nog langer maak.. en ik werk dagelijks al van 7 tot 8/9.. en dat vind ik niet erg maar het houd ergens op, lichamelijk en geestelijk! Heb nog geen dag eht vrij gehad, dat doe ik ook wel een beetje zelf maar hij ook!
Hij schreeuwt en gebruikt zijn macht..
Nu heeft hij gezegd dat hij alle paarden gaat verkopen en stoppen met rijden. Goede beslissing!
Maar ik ga niet wachten tot de hele stal leeg is, het is mijn leven en ik geef om de dieren! Om dan 16 keer het verdriet te hebben van een deel van je leven wat vertrekt.. Dat is het niet waard. Daarom kom ik lekker terug!

Dus bij deze!!

Tot snel en ik houd jullie op de hoogte :)

Liefs Tjarda

  • 18 April 2010 - 10:29

    Kris:

    Lieverd!
    Nou dat is sneller dan verwacht, wat ik totaal niet erg vind!:p
    Wel balen dat het niet is wat jij ervan verwacht had!
    Houd me op de hoogte!
    Dikke kus xx

  • 18 April 2010 - 11:14

    Fenna:

    Wow Tjar
    dat had ik niet verwacht! Echt jammer dat het avontuur toch iets minder leuk afloopt dan verwacht! Maarja nu kan je wel konningendag komen vieren;) haha
    liefs

  • 18 April 2010 - 11:37

    Jeweetzelluf Sma:

    je bent eine topperrrr!!!

  • 18 April 2010 - 11:56

    OPA :

    Tjarda
    Ik ben blij dat je weer
    thuis komt, want opa vindt dat de paarden wel erg leuk zijn, maar er moet toch een keer een eind aan komen. Als je weer bij oma en opa komt gaan we weer lekker uit eten. Doei en een dikke kus OPA.

  • 18 April 2010 - 11:59

    El:

    ik ben het helemaal met jeweetzelluf sma eens! (volgens mij heb ik wel enig idee wie dat is;))
    Maar je bent echt een toppertje (en een breezer ananas;))
    Jammer dat het zo gelopen is! Echt vervelend allemaal! Maar nu kom je wel lekker weer naar ons toe, muwahaha;)

    een hele dikke kussie en tot snel, jeej:D

    liefs el

  • 18 April 2010 - 13:49

    Angret:

    Hoi Tjarda,
    Dit is wel een grote ommekeer, het maakte mij enorm ongerust. Ik heb meteen maar even naar je moeder gebelt. Het is mij duidelijk. Voor de onderhandelingen morgen, heel veel sterkte ik hoop dat het lukt en anders, er gaat altijd een trein en er is altijd onderweg een hotel.

  • 18 April 2010 - 15:29

    Céline:

    Deze had idd even gemist! Kom maar weer snel naar NL toe!
    XXX

  • 18 April 2010 - 18:47

    Wiets:

    Hey Tjar, komt idd maar weer lekker terug! haha

  • 19 April 2010 - 08:42

    Daddy:

    Lieve Tjarda, heel vaak (dus niet altijd) stel je jezelf hele hoge doelen. Zo ook toen je naar Duitsland ging. Het moest meteen voor 6 maanden en liefst tot eind augustus en dan met 2 dagen speling de collegebanken van Utrecht weer bemannen. Eeen rugtas met ervaring en een accu grotendeels leeg! Dus ik zei al ga nu eerst maar eens 3 maanden en dan zien we wel weer. Toen ik excact zo oud was als jij, ging ik voor 3 maanden naar een vrij eenzame boerderij in Canada en met helaas een hele nukkige boer waarbij ik weinig goed kon doen. Ik kan me goed herinneren dat de laatste week zwaar was, ik had het wel gezien en Nederland lonkte. Mijn hele leven ben ik trots geweest dat ikzelf voor deze uitdaging gegaan ben en deze ervaring heeft mij sterker gemaakt en kunnen ze me nooit meer afnemen. Lieve Tjarda, 3 maanden keihard werken voor je grote liefde; Het Paard en dan ook je Duitse taal ophalen,ik ben beretrots op je!! Maar het is me ook duidelijk dat je in de paardewereld altijd klein wordt gehouden als je van onderen (verzorging) begint dus zet hier een streep onder en kom na je studie van boven (dierenarts) terug, je kunt het. Kus van een trotse vader.

  • 19 April 2010 - 08:45

    Sanne:

    Nou kom dan maar snel weer terug want naast dat het leerzaam moet zijn moet je er wel plezier aan hebben en houden! Ben benieuwd wanneer je weer in nl bent en kom dan maar snel langs!!

    Kus san

  • 19 April 2010 - 16:20

    Jan En Ria:

    lieve Tjarda,
    Wat jammer dat het zo moet lopen. We hadden nog wel plannen om je op onze terugreis eventueel te bezoeken. "Oude wijsheid" Je bent een ervaring rijker en een illusie armer. laat je straks thuis maar lekker verwennen en op naar je studie.

  • 19 April 2010 - 17:46

    Heel Oud:

    je bent erg oud nee hoor dat ben je niet grapje nog gefeliciteerd

  • 19 April 2010 - 18:02

    Tjarda Sinnige:

    Wie is heel oud ??:P

  • 19 April 2010 - 20:19

    Huub Tiebie:

    Jammer natuurlijk maar Oma is bijna jarig kun je gezellig mee uit eten.

    Ik had er weinig zin in maar nu des te meer.

    Tot snel,

    Huub

  • 20 April 2010 - 15:17

    Riet En Ted:

    Via je oma je reisverslagen gekregen.
    Leuk je belevenissen in Duitsland te lezen.Alleen jammer dat het nu zo moet aflopen, maar er doemen ook wel weer andere kansen voor je op. Reken daar maar op. En uiteraard ook nog van harte met je 19e verjaardag. Wat lekker jong !!!
    Veel groetjes en sterkte hé.

  • 21 April 2010 - 06:55

    Ome Henk:

    Hé Tjardag, hier je oom van de categorie paarden. Ik leef erg met je mee en ben nieuwsgierig onder welke categorie ik straks kom te vallen. Liefs je oom.

  • 21 April 2010 - 11:36

    Noor Venekamp :

    beste tjarda ik ben blij dat je weer naar nederland komt.ik dacht je gaat je verjaardag hier ook
    nog vieren is dat zo?
    ik hoop dat je antwoord geeft op mijn vraag.

    veel liefs noor venekamp

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Salem

Tjarda

Actief sinds 26 Jan. 2010
Verslag gelezen: 451
Totaal aantal bezoekers 20310

Voorgaande reizen:

12 Januari 2014 - 07 Mei 2014

Nieuw Zeeland: reizen & onderzoek

02 Februari 2010 - 29 April 2010

Altijd al willen doen...

Landen bezocht: