Beetje laat,, maar hier het volgende verslag !! - Reisverslag uit Salem, Duitsland van Tjarda Sinnige - WaarBenJij.nu Beetje laat,, maar hier het volgende verslag !! - Reisverslag uit Salem, Duitsland van Tjarda Sinnige - WaarBenJij.nu

Beetje laat,, maar hier het volgende verslag !!

Door: Tjarda

Blijf op de hoogte en volg Tjarda

11 Februari 2010 | Duitsland, Salem

Hallo allemaal!!

Sory dat het een beetje later is geworden dan gepland maar dat komt omdat ik de laatste dagen tot laat gewerkt heb en daardoor niet meer naar het kantoor ben gegaan ;)

Maar hier gaat alles heel goed, heb het onwijs naar mijn zin en de paarden worden ook steeds leuker om mee te werken.

Allereerst wil ik nog even de mededeling geven dat de boer Dhr. van Wiggen vorige week is overleden op 82 jarige leeftijd. Samba (paard van Utrecht) stond bij hem gestald. Sterkte met het verlies.

Dan nog iets, gister was Keje jarig. De eerste keer in mijn leven dat ik niet een verjaardag van mijn familie mee maak. Dat voelde wel een beetje vreemd. Maar lief broertje van harte gefeliciteerd met je 17e verjaardag nogmaals.. :P

Oke en dan nu echt:
Hoe is het hier? Hoe gaat het hier?
Een normale werkdag ziet er ongeveer zo uit.
Om kwart over 6 gaat de wekker, dan kan ik nog even snoozen tot half 7 (:P) haha.. Dan om 7 uur op stal zijn.. brok, en hooi voeren. Dan heb ik 11 boxen om te mesten, dus dat valt mee ze zijn alleen wel groot ;) En het was niet normaal hoe vies die waren..er ligt zaagsel in maar het was van ondere helemaal gecomposteerd (zwart). Maar dat is nu weer in orde.
Meestal is dat rond 9 uur / half 10 wel klaar, dan even snel ontbijten en het eerste paard voor Mortan opzadelen, dan rijd hij er ongeveer 4 en dan middageten. In de middag hangt het er een beetje vanaf wat er gebeurd, de laatste dagen rij ik paarden in de middag. Of er komen ook vaak kopers voor de paarden of ze gaan in de molen. Maargoed, meestal rond half 7 avondeten. En dan ga ik nog naar stal om op te ruimen en de laatste dingetjes te doen. Dan kom ik meestal om 8 uur mijn eigen appartementje :P binnen.
En dan eigenlijk douchen, slapen en tv in bed kijken.. Maar dan val ik toch al in slaap :p

Wat ik al zei ik heb al heel wat paarden gereden, en zelfs al gesprongen.. :D
De paarden nu ik ze beter ken veranderen echt van karakter, ze zijn helemaal geen mensen gewend en als er dan een nieuw iemand aan hun lijf komt dan zijn ze zo boos. Heb ik nog nooit meegemaakt. Maar nu een weekje verder is het al helemaal veranderd, ze moeten echt aan mensen wennen. Hoe meer aandacht ze krijgen hoe leuker ze worden. Maar ze hebben allemaal wel kwaliteit! De jonge paarden (rond de 7 jaar, naja niet heel jong maar zo worden ze hier genoemd) springen allemaal al ruim over 1.35 heen, super gaaf!
De mensen hier zijn ook heel aardig, Ze nemen je echt op alsof je in hun familie hoort. Kan alles zeggen en er is niet echt zon groom-ruiter orde, als je begrijpt wat ik bedoel ;)
Maar daar ben ik wel echt heel blij om, want dat geeft je wel echt een gevoel van ik ben thuis.
Er is ook een stalman, die is super grappig. Spreekt alleen maar duits, en hoe :p met zijn handen en benen naja kan het niet uitleggen maar hij is grappig:p

Gisteren is het eerste paard wegggegaan, die was verkocht. De goedgekeurde dekhengst Quatier Latin. ik had overigens met hem gesprongen.
Was wel jammer dat hij wegging, maarja..
Er komt maandag een nieuwe!

Verder komt maandag ook het andere meisje, zal wel even wennen zijn. Dan moet ik namelijk werk uit handen geven, en tja.. dat is niet mijn sterkste kant! Maar ik ben benieuwd hoop dat het klikt.

Ik praat eigenlijk heel veel duits ook wel engels, maar soms ga ik ook spontaan duits tegen die paarden praten, dan sta je echt huh wat doe ik nu :p

Op dit moment heb ik 12 paarden te doen, dus dat valt mee.. Waren er gister dus nog 13 maar heb ze wel allemaal moeten scheren. Niet normaal, heb gister de laatste gedaan. Maar de 1 was nog lastiger dan de andere.. Alleen is dit klusje voor zolang het duurt wel even af, godzijdank :p

Nou ik denk dat ik zo wel weer een heel verhaal aan elkaar heb gebreid, kan nog wel even doorgaan eigenlijk maar misschien als jullie vragen hebben dan geef ik daaar wel antwoord op...;)

Oja het sneeuwt hier dus weer heel erg, en het is spiegelgladjes... Het was bijna allemaal wel maar vandaag is er ongeveer weer 10 cm gevallen en vanacht verwachten ze veel.

Ben al bezig met fotos dus die komen ook binnenkort,..

Auf Wiedersehen!!

XXLiefs Tjar

  • 11 Februari 2010 - 19:19

    Theo:

    Mussen wir jetz auch in Deutsch unsere reaktion geben?
    Kuss Theo.

  • 11 Februari 2010 - 19:22

    Oma.:

    blij weer iets van je te horen. Gister zijn opa en oma S. hier geweest. Oma heeft het eerste stuk van je gelezen en vond het erg leuk. Zondag gaan we met J. en m. naar Keje. Nog even je broek moeten alle gaten dicht of alleen je knie? Tot horens he dikke kus van opa en oma

  • 11 Februari 2010 - 19:25

    Sara:

    Hee Tjar:D,

    wat super dat je het zo naar je zin hebt. Ik las over je appartementje, echt te heerlijk! Werk je 7 dagen per week of 5? Wel lekker dat er een nieuw meisje bij komt.. Hoef je niet alles in je eentje te doen ;). Komt ze ook uit Nederland of is het een Duits meisje?
    Heel veel plezier! Misschien kunnen we (jij, Anna en ik) binnenkort skypen in het weekend ofzo. Lijkt me gezellig :D.

    xxx Sara

  • 11 Februari 2010 - 20:21

    San:

    Blij om te horen dat je je zo lekker voelt! Keep it up!

    x Je nicht

  • 11 Februari 2010 - 20:30

    Anne:

    Lieve tjar,

    Ik mis je en de paarden ook, maar ben blij om te lezen dat je het leuk hebt! Hier is nog steeds alles hard en koud gvd, maar ja de zomer komt vast vanzelf en dan kunnen we weer lekker aarbeien eten haha!!! Ik zal je binnen kort even een beemster update mailen... Heel veel plezier daar!!

    Xx hvj

  • 12 Februari 2010 - 09:01

    Kris:

    Tjar, wat super leuk om te horen dat je 't zo naar je zin hebt!
    Ben benieuwd naar de foto's!
    Dikke kus xx

  • 12 Februari 2010 - 09:17

    Anna:

    Oh oh oh, had ik een heel verhaal geschreven, valt de computer uit! GRRRR.... Naja ik zal het even reproduceren...
    Hee ex-kamermattie! :D
    Ik hoor dat er alweer wat afspraken achter mij om zijn gemaakt :P Nee hoor, lijkt me heel leuk om de enthousiaste stem van Tjarda weer te horen! Het ziet er echt uit alsof je het heel erg naar je zin hebt en dat is goed nieuws! Wel lekker dat je wat hulp krijgt, maar jou kennende... :P Heb je ook al mensen van buiten stal ontmoet? Of wordt het 14 februari romantisch tussen de paarden? Nouja je hebt nog een mooi tijdje daar ;) Ik ga nu stoppen want ik moet naar de les, jaja ook hier gaat alles door ;) Heeeeeeel veel liefs von mir. Xx

  • 12 Februari 2010 - 09:31

    Linda:

    Heee lieve Tjar!

    Klinkt echt heel erg leuk allemaal! Echt super dat je er helemaal bij hoort :) Ik wacht met smart op je foto's en de volgende verhalen!

    Liefs xx

  • 13 Februari 2010 - 16:08

    Ella:

    Hey lieve tjar!

    Klinkt echt goed, ben echt blij dat je het zo naar je zin hebt! Zo te horen zit je helemaal op je plek daar!
    Heb je ook nog wat vrij? En mag je eigenlijk ook nog wedstrijden gaan rijden, of zit dat er hier niet in?

    liefs el

  • 13 Februari 2010 - 16:50

    Mama:

    Hoi Tjarda,
    Wij (Jante, Keje en ik) zijn gisteravond naar de voorlichtingsavond over studies geweest. Was erg leuk en guess what....dierengeneeskundewerd gemist dus volgend jaar moet je presenteren... met een leuk power pointje dus maak foto's die kan je misschien gebruiken. Ook een jaar buitenland was in trek dus wie weet kan je daar ook iets over vertellen. Fenna en Josien hebben prima gepresenteerd! Ein dieke koes, die mama wie nun bauernkohl machen geht.....

  • 16 Februari 2010 - 19:11

    Inge:

    Hee!

    Klinkt goed allemaal!:O Oke, dat je zo hard moet werken miss wat minder, al kom je daar natuurlijk ook wel voor:P Haha Maar wel lekke dat je toch wat hulpt krijgt;)
    Nog veel sneeuw daar, met valentijnsdag romantische wandeling door de sneeuw kunnen maken bijvoorbeel?;) Ben benieuwd naar je volgende verhaal en hopelijk ook wat foto's?(A)
    xxx!

  • 17 Februari 2010 - 16:13

    Karina:

    Hoi Tjarda,
    Leuk om te lezen wat je daar allemaal doet. Je hebt een druk programma
    Zijn daar ook nog knappe staljongens die je een haandje helpen?
    Ik hoor het wel!
    Liefs van Karina, Jaap & Lara XXX

  • 17 Februari 2010 - 22:06

    Céline:

    Tjarrr!

    Sounds good! Ben stiekem wel een beetje jaloers op je hoor, lekker de hele dag rijden en groomen! Is het nieuwe meisje aardig? Nieuwe paardje leuk? Snel weer een verslagje!

    Dikke knuffel,
    Céline

  • 19 Februari 2010 - 10:44

    Anna:

    Waar blijven de foto's? :P
    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Salem

Tjarda

Actief sinds 26 Jan. 2010
Verslag gelezen: 3662
Totaal aantal bezoekers 20309

Voorgaande reizen:

12 Januari 2014 - 07 Mei 2014

Nieuw Zeeland: reizen & onderzoek

02 Februari 2010 - 29 April 2010

Altijd al willen doen...

Landen bezocht: