Een traantje bij het afsheid.... - Reisverslag uit Salem, Duitsland van Tjarda Sinnige - WaarBenJij.nu Een traantje bij het afsheid.... - Reisverslag uit Salem, Duitsland van Tjarda Sinnige - WaarBenJij.nu

Een traantje bij het afsheid....

Door: Tjarda

Blijf op de hoogte en volg Tjarda

05 April 2010 | Duitsland, Salem

Hallo allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een verhaaltje geschreven heb. Hier gaat alles goed, hoop bij jullie ook allemaal nog alles op rolletjes??

Dit paasweekend waren mijn ouders, Jante en Jhonny op bezoek. Keje kon helaas niet want die moest werken.. Maar volgens mij heeft hij een heerlijk weekend gehad helemaal alleen thuis :P haha

Heb net de hollanders, ben het zelf ook nog steeds hoor ;) maar klinkt leuk, uitgezwaaid. Moet zeggen dat een afscheid altijd weer Kwalitatief Uitermatend Teleurstellend is.

Ze kwamen vrijdagavond om ongeveer half 10 savonds aan. Echt weer helemaal top om weer belangrijke mensen in je leven te zien. Moest eerlijk gezegd wel een beetje wennen hoor. Het is toch allemaal een beetje vreemd, het liefste op dit moment had ik denk ik toch in de auto gestapt en weer terug naar Nederland gegaan. Niet omdat ik het hier niet goed heb,, maar bij jullie gaat het leven ook door. En eigenlijk sta ik hier stil en dat geeft soms wel een beetje het gevoel dat je dingen verliest.

Eigenlijk in deze 2 maanden dat ik hier nu ben, ben ik voor het eerst van het erf geweest zonder dat het iets met paarden te maken had. (correctie, tweede keer, ben de geweldige vond met mijn Jeroen en Monique vergeten te tellen als eerstes maal, sorry daarvoor) We zijn naar Friederichshafen geweest, een stad aan de Bodensee met uitzicht op Zwitserland en de Alpen. Hebben een beetje door de stad gelopen en wat gelezen over de zeppelin die hier nog steeds vliegt? zweeft? :P maargoed, daarna heerlijk gegeten bij de griek.
1e paasdag zijn we naar Sloss Salem geweest, soort van klooster maar immens groot.
We wilden eigenlijk naar Affenberg. Een natuurpark met loslopende Berber apen, alleen Theo wilde dat niet.. Een natuurpark heb je overal was zijn reactie, oke oke vooruit dan niet:P

Nou dan de giller, nadat we bij Sloss Salem geweest waren gingen we nog met de auto een beetje toeren.. Komen we onwijs veel ooievaarsnesten tegen, Theo helemaal WAUW dit moet ik filmen dit is uniek.Dus wij met zn allen de auto uit, Theo helemaal onder de indruk. Kijk ik om me heen en kwam ik tot de conclusie dat we op Affenberg waren. Dus waar Theo niet heen wilde parkeerde hij uiteindelijk zelf zijn auto om daar van de omgeving te genieten :D
Helaas was het al te laat om het park zelf nog in te gaan!

En nu zijn ze weer weg :(
Wilde eigenlijk met koninginnedag naar Nederland komen om even lekker te feesten haha! Krijg ik afgelopen donderdag te horen dat ik begin mei naar Rimini (Italie) op internationaal concours moet en daarna meteen doorga naar Oostenrijk op internationaal concours. Dus mijn plannen hierbij zijn nu weer gewijzigs, geen Nederland! Al is Rimini ook niet heeeeeel verkeerd hoor (A)

Vorig weekend was ik op een groot Nationaal concours in Zwickau, ongeveer 200 km van Berlijn. Weekend daarvoor eerste internationale concours in Ravensburg.. (daar was ook een heel goed feest :D)
Daarvoor zijn we in :
Epfendorf, Eilingen, Phillpsburg, Boll..geweest. Allemaal een beetje in de buurt.. naja tot max 2,5 uur rijden met de vrachtwagen.

Volgens mij is dit wel weer een beetje een redelijke update van alles, ben nu fotos aan het uploaden. Dus finally die komen ook ;)

Nou de tijd van Engels en Duits praten is weer aangekomen, was wel soms even in de was hoor het hele weekend weer Nederlands praten :p haha

Nou hou jullie taai en doe je best,

Bis Später,

XXXXX Tjarda

ps. Een update: De fotos staan op de site. Volgens mij als je in de menu balk fotos aanklikt komen ze in beeld ;)

pps. Mam nog bedankt voor het opruimen en totaal grondige schoonmaak van mijn kamer, (K):D

ppps. Tja nu aan mij de taak het zo te houden ;)

  • 05 April 2010 - 12:38

    Kris:

    Klinkt helemaal leuk schat, helemaal lachen van Theo! Wat kunnen vaders toch heerlijk koppig zijn haha:p
    Leuk ook dat Jhonny meekwam!
    En hoe is 't met al je andere jongens die je daar versiert hebt hahaha.
    Ik ben volgend weekend in Duitsland trouwens!
    Ga met een paar vrienden naar Ferienpark "Hambachtal", Oberhambach heet dat stadje geloof ik.
    Zal zo is kijken waar 't ongeveer ligt, heb me dr nog niet zo mee bezig gehouden haha.
    Ben zo druk met stage, deze week laatste week!:D
    Misschien kunnen we meeten! Jaja zou leuk zijn!
    Dikke kus xx

  • 05 April 2010 - 12:44

    Kris:

    Ohw 't is echt 4 uur rijden :(
    Vet stom!

    Ps: Wat sta je mooi op de foto (die met Jhonny)

  • 05 April 2010 - 12:46

    Merel :

    hahahah supergrappig van je vader! Mijn vader zei net al, we gaan even kijken welke versie Theo van het verhaal geeft ;)

    Superleuk dat je ook naar Rimini en Oostenrijk gaat, als je in Rimini nog een uitgaansadresje nodig hebt, je weet aan wie je het moet vragen..

    nou meis hoop dat je het komende tijd nog naar je zin hebt, maar op een of andere manier twijfel ik hier niet aan!
    hele dikke kus en groetjes van mn ouders
    xxxx

  • 05 April 2010 - 13:12

    Josien:

    Wat super leuk voor je dat ze je hebben opgezocht!! En dat Jhonny mee kwam natuurlijk!;)
    Foto's zien er ook erg leuk uit!
    En al die plaatsen waar je heen gaat: vet!!(h) Echt leuk! Maar zie je dan ook wat van die plaatsen of alleen de stallen? Hoop het niet voor je, zou zonde zijn.

    Stuur je ook weer eens wat mailtjes terug?

    Liefs xx

  • 05 April 2010 - 13:12

    Edwin:

    Friederichshafen ben ik ook geweest! Ik was daar op vakantie in Lindau bij de Bodensee. Maar super dat je het naar je zin hebt. Ben benieuwd naar de foto's en kijk er naar uit om je weer te zien! :D xx

  • 05 April 2010 - 13:14

    Linda:

    Heeee meis!

    Wat leuk om weer iets van je te horen! :) Echt super leuk dat ze langs kwamen :D En erg naar jullie zin gehad dus
    Echt jammer dat je niet met koninginnedag hier kunt zijn.. Maar Rimini klinkt inderdaad ook niet verkeerd hoor!

    Hier is het nu natuurlijk kermis in Bovenkarspel! Moet je ook nog eens missen.. Gister en eergisteren naar Tuf geweest, was erg gezellig! Straks nog een borrel bij Justin en daarna ga ik weer terug naar Amsterdam, dan begint het gewone leven weer helaas..

    Ik ben heel benieuwd naar je foto's! :D

    Spreek je snel!!

    Liefsss xxxxx

  • 05 April 2010 - 13:28

    Suzan:


    Hee Tjarda!!

    Wat leuk dat je familie langs kwam :)
    Heb net ook ff je foto's gekeken. Wat ziet de stal er groot uit. Heel veel plezier nog
    -x- Liefs

  • 05 April 2010 - 16:47

    Frank:

    Hi Tjarda,

    leuk weer een bericht van je te lezen. Eigenlijk ben je wel een bevoorrecht mens. Veel mensen sparen het hele jaar om twee weken naar de Bodensee op vakantie te gaan. Toch geloof ik wel dat het soms best moeilijk is om daar alleen te zijn, maar dan waardeer je het straks des te meer als je weer thuis bent. Het voorjaar breekt aan en dan is jouw omgeving wel 'the place to be' geniet er van en zeker de trip naar Rimini.

    Groetjes oom Frank

  • 05 April 2010 - 17:25

    The One And Only:

    jaaa joh ik noem mn vader ook altijd bij zn voornaam :P hihi lafjoedepafjoe hoor Pary XXX

  • 05 April 2010 - 18:00

    Ome Henk:

    Hé Tjarda, wij hebben 800 km gereden om je het uitgaansleven van Salem te laten zien en wat schrijf je, ik ben eigenlijk niet echt van het erf afgeweest zonder dat het iets te maken met paarden. Wij begrijpen dat wij dus ook onder de categorie paarden vallen.

    Ome Henk.

  • 05 April 2010 - 19:23

    Angret:

    Hoi Tjarda,
    Dat was wel even een heerlijk weekend en eindelijk foto's! Ik zal je er een aantal van Vietnam sturen. Ze spreken wel voor zich na al die verhalen die je hebt ontvangen. Woensdag gaan we met Theo en José naar de schouwburg dus dan horen we het avontuur wel. Meersburg aan de Bodensee is een leuke plaats, misschien voor een andere keer. Groetjes, Angret

  • 05 April 2010 - 19:25

    Angret:

    Je hebt helemaal gelijk oom Henk dat je je zorgen maakt over de categorie waarin je wordt ingedeeld. Maar wat was dat ook al weer van die 2 mannen in bed?

  • 05 April 2010 - 20:35

    Mama:

    Wij zijn inmiddels weer thuis na een goede reis. Ik heb genoten van het weekend en ben trots dat je dit doet want ik zie en heb gemerkt dat het niet altijd makkelijk voor je is. Hou je taai enne......hou die kamer een beetje schoon. Enne Ome Henk nu valt bij mij het kwartje. Kus Mama

  • 05 April 2010 - 21:35

    Tjarda Sinnige:

    Ja hallo, zo bedoelde ik het ook niet :p

    Haha..
    Het spijt me, vergeef me!!!
    Ik zal mijn verhaal even aanpassen.
    Hopelijk wilt u mijn excuses aanvaarden

    Met zeer zeer veel vriendelijk groet,
    Van uw nichtje

  • 06 April 2010 - 11:56

    Oma Tiebie.:

    lieve lieve Tjarda,
    Heel blij dat we weer iets van je horen.Gezellig met de fam. he. Je foto ,s geven een goed beeld van alles.Ik had graag bij je willen schoonmaken. Je moeder en ik zijn zo goed op elkaar ingespeelt.Het zomerhuis van Jeroen en Monique hebben wij ook samen gedaan en dat zag er prima uit. Tenminste ik kreeg een prachtige bos bloemen.
    Het zou leuk geweest zijn als je 30 april over zou komen.Dan was je vast even langs gekomen op mijn verjaardag. Maar de reis die je nu maakt is natuurlijk een geweldige belevenis. nou lieverd een dikke kus van oma en opa.

  • 06 April 2010 - 20:08

    Fenna:

    Hey Tjarrie:D
    leuk om weer eens te lezen hoe het met je gaat! zo te lezen gaat alles goed ben ik blij om;) wordt het je niet te veel? (als je je oom als al paard gaat zien:P)
    Spreek je meis:D
    veel plezier nog
    Jammer dat je Qday gaat missen! maarja je kan niet alles

    LIEFS(K)

  • 12 April 2010 - 14:16

    José&Ham:

    Lieve Tjarda,
    Van harte gefeliciteerd met je 19e verjaardag!
    We wensen je een heel gezellig feestje en veel wijs- en gezondheid in de toekomst toe! Hou je taai en we hopen alvast dat je een mooie tijd in Italië zal hebben.
    Groeten en tot ziens! XX

  • 12 April 2010 - 15:11

    Noor Venekamp :

    liefste tjarda van harten geferliciteerd
    met je 19de verjaardag.
    ik hoop dat je een fijne dag krijgt(ook al ben je in duitsland....)heb je het eigelijk wel naar je zin en vind je het wel
    fijn in duitsland?
    ik hoop het wel.
    veel liefs noor en de
    famielie venekamp

  • 12 April 2010 - 15:11

    Noor Venekamp :

    liefste tjarda van harten geferliciteerd
    met je 19de verjaardag.
    ik hoop dat je een fijne dag krijgt(ook al ben je in duitsland....)heb je het eigelijk wel naar je zin en vind je het wel
    fijn in duitsland?
    ik hoop het wel.
    veel liefs noor en de
    famielie venekamp

  • 12 April 2010 - 15:11

    Noor Venekamp :

    liefste tjarda van harten geferliciteerd
    met je 19de verjaardag.
    ik hoop dat je een fijne dag krijgt(ook al ben je in duitsland....)heb je het eigelijk wel naar je zin en vind je het wel
    fijn in duitsland?
    ik hoop het wel.
    veel liefs noor en de
    famielie venekamp

  • 12 April 2010 - 15:11

    Noor Venekamp :

    liefste tjarda van harten geferliciteerd
    met je 19de verjaardag.
    ik hoop dat je een fijne dag krijgt(ook al ben je in duitsland....)heb je het eigelijk wel naar je zin en vind je het wel
    fijn in duitsland?
    ik hoop het wel.
    veel liefs noor en de
    famielie venekamp

  • 12 April 2010 - 15:11

    Noor Venekamp :

    liefste tjarda van harten geferliciteerd
    met je 19de verjaardag.
    ik hoop dat je een fijne dag krijgt(ook al ben je in duitsland....)heb je het eigelijk wel naar je zin en vind je het wel
    fijn in duitsland?
    ik hoop het wel.
    veel liefs noor en de
    famielie venekamp

  • 12 April 2010 - 20:30

    Jan En Ria:

    Op de eerste plaats proficiat met je verjaardag en een hele fijne dag gewenst. Leuk om weer op de hoogte te zijn van je verbijf in Duitsland. Je ziet zo nog wat van het land met al die concoursen. Fijn dat je ouders en Jante je opgezocht hebben. Wij gaan volgende week ook naar Zwitserland onze dochter opzoeken. Ze hebben de derde dochter gekregen. lieve groetjes van ons

  • 17 April 2010 - 14:43

    Hermine:

    hoi tjarda
    je site van papa theo gehad misschien verrassing dat je wat van me hoort alles goed met je leuke paasdagen gehad hoorde nu tjarda een dikke knuffel van mij

  • 18 April 2010 - 15:14

    Céline:

    Tjar!

    Jammer dat je niet naar NL kan komen op koninginnedag, maar ik zal er eentje voor je drinken ;)! Jij ook voor mij? Veel plezier in Riminiii!!!

    Liefs

  • 03 Mei 2010 - 08:05

    Fam Venekamp:

    beste tjarda we zijn erg blij dat je weer in nederland bent.zullen we weer een keer barbicuen?
    we hoopen dat wel dat weer een keer doen.veel liefs fam venekamp.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Salem

Tjarda

Actief sinds 26 Jan. 2010
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 20311

Voorgaande reizen:

12 Januari 2014 - 07 Mei 2014

Nieuw Zeeland: reizen & onderzoek

02 Februari 2010 - 29 April 2010

Altijd al willen doen...

Landen bezocht: