Wat er allemaal aan vooraf ging - Reisverslag uit Andijk, Nederland van Tjarda Sinnige - WaarBenJij.nu Wat er allemaal aan vooraf ging - Reisverslag uit Andijk, Nederland van Tjarda Sinnige - WaarBenJij.nu

Wat er allemaal aan vooraf ging

Door: Tjarda

Blijf op de hoogte en volg Tjarda

30 Januari 2010 | Nederland, Andijk

Hallo allemaal,

De meeste van jullie zullen het al wel weten maar ik ga voor een half jaar naar het buitenland :D

Whaaa?? maar waarom??
Ik ben tijdelijk gestopt met mijn studie Diergeneeskunde, het lukte niet helemaal zoals ik het gepland had en om mijn studie veilig te stellen heb ik gekozen voor de 1 feb regeleing en zal ik het herstarten in september;)
Maar toen had ik in ene een half jaartje (7 maanden) van: "Goh.. Wat zal ik eens gaan doen??"

Het eerste idee was, werken en dan iets wat te maken had met dieren (geneeskunde, boederij etc.) maar natuurlijk zijn de paarden ook nog steeds aanwezig wat ik allemaal ook te gek vind.. En ik wilde reizen, de wereld zien. Maar daar was geld voor nodig!
Dus toen kwam ik per toeval eigenlijk op een baan in de VS met paarden,, "Hé! Waarom heb ik hier niet eerder aan gedacht?" Paarden/werken/buitenland.. perfecte combi vond ik zelf ;)

Dus ingeschreven op een Engelse site en CV geplaatst.
Dezelfde avond werd ik opgebeld vanuit de VS zij hadden wel interesse! Volgende dag gebeld vanuit Duitsland, ook super leuk allemaal, vervolgens nog een keer gebeld vanuit Duitsland.. En veel reacties gekregen vanuit onder andere VS, Canada, Tsjechië, Australië en Duitsland via de mail. Best wel een tja een "gaaf" gevoel dat er zoveel reacties kwamen!!

Uiteindelijk heb ik gekozen voor Duitsland! Het is toch het meest paardenland, en ik wil juist veel leren. Het is nog wel ietsjes dichtbij huis (alhoewel ik zuid zuid zit:p) maartoch...
En er waren Nederlandse referenties dus dat ik dan al iets vertrouwder zeg maar..

Wat is het?
Het is een internationale springstal. De ruiter heet Mortan Gram en de bedoeling is, is dat ik voor de paarden/stallen zorg. Mee op wedstrijden ga en de paarden beweging geef. Eigenlijk hetzelfde wat ik in Nederland ook doe. Alleen weinig werk met jonge paarden dan!
En zit drie kwartier van een Skipiste af, zeg maar niet heeeel vervelend :p

Ik vertrek aankomende dinsdag om 9:50 met de trein.. Kan ik lekker veel meenemen.. Dat wordt sjouwen!
Heb gister in een mini mini auto al mijn spullen uit Utrecht gehaald, want de kamer stopt nu even tijdelijk.. Maarja dat was weer grootste lol.. En een parkeerboete:( Dat was minder lol!!

Dus tot zover eigenlijk :D

Auf wiedersehen!!!! XX

  • 30 Januari 2010 - 13:34

    Lisa:

    Tjar, je moet mij dit ook uitleggen, ik snap er niets van!

  • 30 Januari 2010 - 17:25

    Sanne:

    Lief nichtje heel veel plezier, geniet ervan!

    Dikke kus San

  • 30 Januari 2010 - 18:30

    Eady!!!:

    ik wens je een hele hele hele hele hele leuke vakantie

  • 30 Januari 2010 - 18:32

    Eady En Jhonny:

    ik vind het heel erg jammer dat je weg gaat.
    ik snap nog steeds niet waarom je weg gaat
    groeten eady en jhonny

  • 30 Januari 2010 - 19:43

    Kris:

    Lekkerding! Ik vind 't echt cool dat je dit doet! Ik wens je heel erg veel plezier, dit is je kans & totally jouw ding;) You can do this! Geniet ervan. Hele dikke kus Kris

  • 31 Januari 2010 - 00:08

    Josien:

    Haha! Toch een parkeerbon!! Had je nou maar die paar euro's van me geleend.. :p:p

    Echt zo'n: "I told ya" moment :p

  • 31 Januari 2010 - 08:59

    Tjarda:

    Hahah Josien ik durfde het je niet te zeggen:p

  • 31 Januari 2010 - 11:31

    Kevin:

    Super Cool!!!!!

    Heel veel plezier! leer veel, ski veel, rijd veel, en enjoy :D:D

    xx Kevin

  • 01 Februari 2010 - 09:41

    Jorik:

    Hey Tjarda,

    echt superleuk plan van je om naar het buitenland te gaan! Zou ik ook wel willen, maar studie gaat nu toch even voor :P

    ik wens je super veel plezier met het verzorgen van de paarden daar (en skiën natuurlijk :P) en dan zie ik je volgend jaar weer verschijnen op de faculteit!

    groetjes Jorik

  • 01 Februari 2010 - 10:39

    Karina:

    Hoi Tjarda,

    Lekker genieten !!

    Kus X

  • 02 Februari 2010 - 13:26

    Theo:

    Na een "wilde" rit heb ik je bij het NS station uitgezwaaid op weg naar een nieuw hoofdstuk in je leven. Maak er een mooi boek van Tjarda.
    Love and Kisses Theo.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Andijk

Tjarda

Actief sinds 26 Jan. 2010
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 20313

Voorgaande reizen:

12 Januari 2014 - 07 Mei 2014

Nieuw Zeeland: reizen & onderzoek

02 Februari 2010 - 29 April 2010

Altijd al willen doen...

Landen bezocht: